Το
μεγαλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων
της χώρας ξεπουλιέται στα ιδιωτικά
συμφέροντα
του
Θανάση Ματθαίου
Μέρος
3ο - Ξεπούλημα χωρίς επιχειρήματα από
την κυβέρνηση
Κατά
τις επαφές του ΣΕΤΕΟ τόσο με κυβερνητικούς
παράγοντες όσο και με το ΤΑΙΠΕΔ, κανείς
από τους σχεδιαστές ή υποστηρικτές της
παραχώρησης δεν αντέκρουσε τα τεκμηριωμένα
επιχειρήματα των εργαζομένων. Να μας
πει, έστω, ότι κάτι από όσα λέμε και
προβάλλουμε δεν είναι σωστό, ότι με την
παραχώρηση το όφελος του Δημοσίου θα
είναι μεγαλύτερο. Αντίθετα, έγινε σαφές
σε όλους μας ότι η μόνη αιτιολόγηση της
παραχώρησης είναι οι οδηγίες της
επιτροπείας και οι πιέσεις των μονοπωλιακών
ομίλων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα
λιγότερο!
Θα
πρέπει να αναφερθεί, επίσης, ότι κατά
τη διαδικασία έγκρισης της παρούσας
Διοίκησης της Εγνατία Οδός Α.Ε. από την
αρμόδια επιτροπή της Βουλής τον Γενάρη
του 2016, τόσο ο Υπουργός κ. Σπίρτζης όσο
και η προτεινόμενη Διοίκηση (Πρόεδρος
και Δ/νουσα Σύμβουλος) παρουσίασαν
ξεκάθαρες και σαφείς θέσεις ενάντια
στην σχεδιαζόμενη παραχώρηση του
αυτοκινητόδρομου από τις προηγούμενες
Κυβερνήσεις, αναπτύσσοντας παρόμοια
με τα δικά μας επιχειρήματα. Είναι
αποκαλυπτικό ότι οι σημερινές απόψεις
τους ουσιαστικά ταυτίστηκαν με εκείνες
που επέκριναν.
Σε μία
ύστατη προσπάθεια του ΣΕΤΕΟ προς τη
Διοίκηση της Εταιρείας, να κατέβει η
ίδια η Εταιρεία ως υποψήφια για την
παραχώρηση, αφού διαθέτει τόσο την
τεχνική όσο και τη χρηματοοικονομική
επάρκεια, ούτε αυτό έγινε αποδεκτό.
Η
τελευταία δράση των εργαζομένων στην
Εγνατία Οδό, ήταν η κήρυξη 24ωρης απεργίας,
κατά την ημέρα του διαγωνισμού από το
ΤΑΙΠΕΔ. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη, όπως
και στις κινητοποιήσεις που κάναμε σε
κάθε δημοπράτηση κατασκευής διοδίων
και σε άλλους σημαντικούς σταθμούς
αυτού του αγώνα. Κάναμε πολλά, σε συλλογική
βάση, κρατήσαμε το αίτημα ενάντια στην
παραχώρηση, δεν υποκύψαμε στις πιέσεις
της κυβέρνησης ακόμα και όταν ήταν θέμα
«αξιολόγησης», κάναμε ένα ντοκιμαντέρ,
με αρκετές χιλιάδες views, που ενημερώνει
τους πολίτες για την εκποίηση της
Εγνατίας από το ΤΑΙΠΕΔ, ίσως κάναμε και
λάθη ή θα μπορούσαμε να κάνουμε και
άλλες δράσεις που δεν τολμήσαμε, όμως
θα συνεχίσουμε ενωμένοι μέχρι το τέλος.
***
Πηγή:
Οι
υποψήφιοι «μνηστήρες» της Εγνατίας
Οδού
Για
την παραχώρηση, από τα μεγαθήρια που
εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αποδεικνύεται
περίτρανα ότι η Εγνατία είναι μια υποδομή
της χώρας από την οποία αναμένουν να
αποκομίσουν τεράστια κέρδη. Αλλιώς δεν
θα εκδήλωναν το ενδιαφέρον τους. Μιλάμε
για τους ομίλους:
Anas
International Enterprise S.p.A.
Roadis
Transportation Holding S.L.U. – Άκτωρ Παραχωρήσεις
Α.Ε. (εταιρεία Μπόμπολα)
Vinci
Highways S.A.S – Vinci Concessions S.A.S – Mytilineos Holdings
S.A.
ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Egis Projects S.A.
Deutsche
Invest Equity Partners GmbH – Dimera Ltd (εταιρεία Ι.
Σαββίδη)
Sichuan
Communications Investment Group Co., Ltd – Damco Energy S.A.
(εταιρεία Κοπελούζου)
Northern
Greece Corridor Consortium (Intertoll Capital Partners B.V. / J&P
– AVAX S.A. / Aberdeen European Infrastructure Partners II LP)
Freyja
Holdings SARL (Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. /
Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp)
Διολκός
Κατασκευαστική ΑΤΕ
Σχετικά:
Comments
Post a Comment